måndag 18 oktober 2010

BRUKS- OCH TÄVLINGSLYDNADSKURS

Den 13-14/11 anordnar Cina Bengtsson på Hundidé en bruks- och tävlingslydnadskurs i vårt ridhus.


Bruks- och tävlingslydnadskurs
Grundträning och momentteknik
En kurs för dig som har börjat träna lydnad med din hund och har
ambitioner att tävla. Träningen sker med positiva belöningsmetoder.
Kursens innehåll:
- Lek och belöning
- Grunder i lydnaden
- Hur man sätter ihop ett moment
Datum: 13 - 14 november
Tid: Kl. 9 - 16
Plats: Rosenbergs ridhus i Skedala, Halmstad
Kostnad: 1400 kr
Instruktör: Cina Bengtsson

Anmälan görs på e-post till hundide@live.se. Ange ditt namn, kontaktuppgifter, hundens namn, ras och ålder. Det går också att ringa Cina på telefon 0730 - 55 55 25 kvällar och helger. Anmälan registreras när avgiften betalats in på bankgiro 475-2887.
Vad är Hundidé?
Hundidé är en liten kvalificerad utbildningsverksamhet i liten skala som drivs av mig, Cina
Bengtsson. Jag har varit verksam som instruktör för hundägare sedan 2004 och har mångårig
erfarenhet av att träna mina egna och andras hundar. År 2007 utbildade jag mig på Hundcampus, till hundbeteendeanalytiker för etolog Lars Fält. Jag erbjuder mina kunskaper till hundägare som behöver hjälp i vardagen med små som stora problem. Jag håller även kurser och läger med inriktning mot belöningsträning, tävlingslydnad, brukslydnad, specialsök och spår.

Inga kommentarer: